אוטומציה בתעשיית המזון

אוטומציה בתעשיית המזון

עם התפתחות הרובוטיקה והוזלה בעלויות הייצור של המכונות, יותר ויותר תעשיות החלו להטמיע מערכות רובוטיקה ואוטומציה במערך הייצור שלהן. מערכות האוטומציה והרובוטיקה מחליפות את העובדים האנושיים וכך משפרות את תהליכי הייצור וחוסכות בעלויות של התעשיות. לצד התעשייה הצבאית, תעשיית הפלסטיקה, תעשיית הרכב ותעשיית האלקטרוניקה, גם תעשיית המזון אימצה את פתרונות הרובוטיקה ומערכות האוטומציה.
מערכות רובוטיקה ואוטומציה בתעשיית המזון משמשות למגוון רחב של שימושים כמו אריזה של מוצרי מזון, חיתוך מזון ובקרת איכות של מוצרי המזון במפעל.

להלן ארבעה יתרונות מרכזיים של שילוב אוטומציה ורובוטיקה בתעשיית המזון:

האצת הייצור

מערכות אוטומציה ורובוטיקה הן מהירות פי כמה מהעובד האנושי. רובוטים אינם זקוקים להפסקות וימי מחלה. הם לא יוצאים לחופש ויכולים לעבוד 24 שעות ביממה. בשל כך, תעשיות המזון המחליפות את כוח האדם עם מערכות אוטומציה, מצליחות להגדיל את קצב הייצור שלהן באופן משמעותי.

מניעת זיהום

בני האדם נושאים עמם לכלוך וחיידקים ועלולים להעביר מחלות. כשבני אדם עובדים במפעל ונוגעים במוצרי המזון, יש סיכון לזיהום המוצרים. לעומת זאת, מערכות אוטומציה  הן סטריליות לחלוטין. ניתן להחליף את כוח האדם הנוגע במוצרי המזון במערכות אוטומציה בתעשיית המזון. כך, ניתן להבטיח שאף לכלוך וחיידקים לא ייכנסו למוצרי המזון ולשמור על היגיינה מירבית.

שליטה אבסולוטית בעלויות

קשה מאוד למדוד באופן מדויק את התפוקה של כוח האדם במפעל. העובדים האנושיים עשויים להתעייף, להאט את קצב העבודה שלהם ולעשויות טעויות. לעומת זאת, מערכות אוטומציה במפעל הן מדידות מאוד – ניתן לדעת בדיוק מהן העלויות הכרוכות בייצור (כמו חשמל), כמה שעות נדרש ממערכת אוטומציה כדי לייצר כמות מסוימת של מוצרי מזון ועוד.

דיוק מירבי

עובדים אנושיים עלולים לטעות, בין אם בשל חוסר תשומת לב או רשלנות כלשהי. טעויות אלו עלולות להוביל לנזקים רבים למפעל ולהפסדים כספיים רבים. הפתרון הוא להטמיע מערכות אוטומציה. מערכות אלו מבצעות את עבודתן בדיוק מופתי ומפחיתות טעויות אנוש. כך ניתן לשפר את איכות המוצרים, לחזק את שביעות הרצון של הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות של המפעל.

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    מאמרים נוספים

    נגישות