מערכות אוטומציה מתקדמות

כבעלי מפעל או חברה, אתם בוודאי שומעים על ההתפתחות המואצת בתחום מערכות האוטומציה והרובוטיקה בישראל ובעולם. ישנם אינספור חידושים במערכות האוטומציה, שמשפרות באופן משמעותי את תהליכי הייצור במפעלים וחוסכות בעלויות שלהם. יחד עם זאת, נשאלת השאלה מתי הזמן הנכון לשדרג את מערכות האוטומציה ולהתקדם למערכות מתקדמות וחדשניות יותר? לפניכם כמה סימנים לכך שהגיע הזמן להתקדם, לשדרג את מערכת האוטומציה במפעל ולא להישאר מאחור:

המתחרים שידרגו למערכות אוטומציה מתקדמות

אם המתחרים בענף שלכם משתמשים במערכות אוטומציה מתקדמות, אז הם צפויים ליהנות מקצב ייצור מהיר יותר, עליה בתפוקה לצד חיסכון בעלויות. אם לא תשכילו להתקדם גם אתם, המתחרים שלכם יובילו אתכם וינצחו אתכם בתחרות מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

זיהוי פעולות מונוטוניות של עובדים

אם אתם מזהים כי ישנם יותר משלושה עובדים אשר מבצעים את אותה פעולה מונוטונית במשמרת אחת לפחות ביום ושצפויה להתבצע לפחות בשלוש השנים הקרובות, הרי שישתלם מאוד להחליף את העובדים במערכת אוטומציה. מערכת האוטומציה תצליח לבצע במהירות ובדיוק מושלם את הפעולות של שלושת העובדים גם יחד, וכך תסייע לכם לחסוך בעלויות על כוח האדם.

עלויות העבודה התייקרו

שכר המינימום עלה בשנים האחרונות ויותר ויותר עובדים דורשים שכר גבוה עבור העבודה שלהם. ככל שעלות העובדים עולה, כך הטמעת מערכת אוטומציה במפעל הופכת לכדאית יותר. באמצעות הטמעת מערכות אוטומציה מתקדמות ניתן להחליף את כוח האדם היקר ולחסוך בעלויות.

קושי למצוא כוח אדם מקצועי

לעיתים יש קושי למצוא עובדים אשר מיומנים בביצוע פעולה מסוימת. כך למשל, בשנים האחרונות ישנם פחות אנשים העוסקים בליטוש יהלומים. הפתרון הוא להטמיע במפעל מערכת אוטומציה המסוגלת לבצע את אותה פעולה. כך, אין תלות בעובדים האנושיים וניתן להגיע לייצור מהיר ומדויק פי כמה.

סביבת עבודה מבולגנת

בניגוד לסביבת עבודה של עובדים אנושיים שעלולה להיות מבולגנת ולשדר חוסר מקצועיות, סביבת העבודה של רובוטים חייבת להיות מסודרת, מדויקת ומאורגנת כדי שהמכונה תעבוד כראוי. הדרישה הזאת מעודדת את המפעלים לייצר סביבת עבודה מקצועית יותר במפעל.

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    מאמרים נוספים

    נגישות