בניית מכונות למעבדות

בשנים האחרונות יותר ויותר תעשיות וענפים כגון מפעלי ייצור, רפואה, הייטק, רכב, חקר החלל, משטרה וצבא, משלבים רובוטיקה ומחליפים את העובדים האנושיים במכונות ומערכות אוטומציה. החלפת העובד האנושי ברובוט מאפשרת לייעל תהליכים, לחסוך זמן, אנרגיה וכוח אדם. בניגוד לאדם, הרובוט מסוגל לעבוד 24 שעות ביממה ללא הפסקה, לבצע את העבודה ברמת הדיוק הגבוהה ביותר ובמהירות רבה, ולבצע עבודות שוחקות, קשות ואף מסוכנות בתנאים שבני האדם אינם מסוגלים לעמוד בהם. מעבדות שונות מנצלות את יתרון זה של הרובוטים ובוחרות לשלב מכונות ייצור במעבדות.

 

מכונות ייצור למעבדות

המעבדה היא מקום שמספק תנאים מבוקרים לצורך בדיקות, ניסויים ומחקרים במגוון רחב של תחומים, כגון: רפואה, הנדסה, מדעי המחשב, כימיה, פיזיקה, גאולוגיה, ביולוגיה ותחומים מדעים וטכנולוגיים שונים.
במסגרת העבודה במעבדה, נעשה שימוש לעיתים קרובות בחומרים מסוכנים לאדם, כמו חומרים רדיואקטיביים, חומרים מסרטנים או חומרים נפיצים. כדי להימנע מחשיפה לחומרים אלו ולצמצם את הסיכונים, המעבדות משלבות רובוטיקה. בניית מכונות למעבדות מאפשרת להחליף את העובד האנושי ברובוט אשר מסוגל לבוא במגע עם חומרים המסוכנים לבני האדם.

בנוסף לכך, מכונות ייצור למעבדות מסוגלות לבצע עבודות הכוללות חזרתיות רבה ונחשבות למתישות עבור העובדים האנושיים. כך, ניתן לחסוך בכוח אדם ולהגיע לתוצאות ייצור מהירות ומדויקות.

 

מה חשוב לבדוק כאשר משלבים מכונות ייצור למעבדות?

 

מפעל וחברה המעוניינים לשלב מכונות ייצור למעבדות, חייבים לוודא שהמכונה אמינה ותבצע את הפעולות הנדרשות ממנה תוך דיוק מירבי.
במידה וקיים צורך לעבוד עם חומרים מסוכנים, יש לבדוק שהמכונה מסוגלת להיחשף ולבוא במגע עם חומרים אלו מבלי שייגרם לה נזק ולפעול היטב ללא תקלות.

אנחנו ב”ארק אוטומציה” בעלי ניסיון רב בתכנון, ייצור מכונות לתעשייה ורובוטיקה, מערכות אוטומציה וכן בניית מכונות ייצור למעבדות. אנחנו בוחנים את דרישות המעבדה ומטרות הלקוח ובונים כל מכונה בהתאם למאפיינים אותם מעוניינים לשלב בתהליך הבדיקה והניסויים במעבדה. אנחנו בונים אבטיפוס לכל מכונה על מנת להמחיש את הפעולות שהמכונה עתידה לבצע במעבדה, ובמידת הצורך מבצעים שינויים באב טיפוס. זאת עד לייצור המכונה הסופית לשביעות רצון הלקוח.

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    מאמרים נוספים

    נגישות