עיבוד שבבי ו-CNC

 

מהו עיבוד שבבי, אילו סוגי מכונות קיימות לעיבוד שבבי ומתי עולה הצורך להשתמש במכונות אלו? כל התשובות במאמר הבא

 

בעידן של ימינו, כמעט כל תעשייה זקוקה לכלים שעברו עיבוד שבבי. אז מה זה עיבוד שבבי? מדובר בתהליך ייצור תעשייתי שבמסגרתו גוש של חומר גלם עובר עיבוד על מנת ליצור ממנו עצם אחר. לרוב חומרי הגלם העוברים עיבוד  הם סוגי מתכות כמו אלומיניום, פלדה, ברונזה, פליז, ופלדת אל חלד, אך ישנם חומרי גלם אחרים עליהם מיושם העיבוד השבבי כמו פלסטיק ופוליאוריתן. חומרי הגלם עוברים עיבוד באמצעות מכונות מיוחדות, וישנו מגוון רחב של שיטות לעיבוד שבבי – חריטה, השחזה, כרסום, קדיחה, ניסור, מירוק, כבישה ועוד.

 

מהם סוגי המכונות הקיימות לעיבוד שבבי?

אנו ב״ארק אוטומציה״ עובדים עם שני סוגים עיקריים של מכונות לצורך עיבוד שבבי – מכונת עיבוד שבבי קונבנציונלית ומכונת CNC.

 

מכונת העיבוד השבבי הקונבנציונלית בשיטת הכרסום

מכונה זו קודחת, מכרסמת או חורצת את חומר הגלם בהתאם לצורה שלו. אם מדובר בגופים עגולים המכונה מבצעת חריצה, ואם מדובר בגופים בצורות אחרות המכונה מכרסמת אותם עד ליצירת העצמים הנדרשים. המכונה דורשת כוח אדם ופועלת באופן ידני. עיבוד במכונות אלו מתאים בדרך כלל לחלקים פשוטים ובדידים.

 

מכונת העיבוד השבבי הקונבנציונלית בשיטת החריטה

מכונה הדורשת אף היא התערבות של כוח אדם, ותפקידה לבצע פעולת חריטה. פעולה זו כוללת הסרה סיבובית ובאופן סימטרי של חומר הגלם אותו מכניסים למחרטה.

מכונת CNC – מכונת עיבוד שבבי המתקדמת ביותר נקראת מכונת CNC (Computer numerical Control). זוהי מכונה שבמסגרתה תהליך העיבוד השבבי עובר בקרה ממוחשבת. מכונת ה-CNC קוראת תכנית מחשב בה מפורט מבנה העצם הנדרש, והמכונה מבצעת את העיבוד השבבי ללא התערבות אדם. המכונה כוללת שולחן הנע ימינה ושמאלה עליו מניחים את חומר הגלם, וכן זרוע כרסום הנעה מעלה ומטה שמכרסמת את חומר הגלם ויוצרת ממנו עצם חדש. מכונת ה-CNC מבצעת כרסום מדויק ואיכותי, והיא מאפשרת לחסוך בזמן ובכוח אדם. בדרך כלל נהוג להשתמש במכונת ה-CNC על מנת לייצר כמויות גדולות של חלקים, זאת בזכות היתרונות הרבים שלה.

 

אילו חלקים ניתן לייצר בעיבוד שבבי?

עיבוד שבבי מאפשר ליצור חלקים למכונות שאותם לא ניתן לרכוש, כמו למשל חלקי מנוע לרכב, חלקי מערכות אופטיות, חלקים למטוסים, חלקים מכניים לאופניים, גלגלי שיניים, חלקים למכונות המתאמים בין חלקים נעים וחלקים נייחים, זרועות למכונות, חלקים למכונת תפירה, חלקים העומדים בפני עומס, חלקים גמישים ועוד.

כאשר פונים למפעל לעיבוד שבבי, חשוב לוודא שהמפעל מנוסה בייצור סוג החלקים הנדרש. חלקי פלסטיק למשל אינם דומים בתכונות שלהם לחלקי ברזל, ולכן יש לבדוק שהחברה מנוסה בייצור חלקים מהחומרים המתאימים וברמת הדיוק הגבוהה ביותר.

 

עיבוד שבבי ו-CNC ב״ארק אוטומציה״

ארק אוטומציה היא מפעל לעיבוד שבבי מצליח, הנחשב למוביל בתחום עיבוד שבבי בצפון הארץ. אנחנו מייצרים חלקים בעיבוד שבבי וכן מכונות לעיבוד שבבי לפי דרישת הלקוח בסדרות ייצור קטנות וגדולות. אנחנו מייצרים חלקים בעיבוד שבבי ומתאימים את תהליך ייצור החלק על מנת לעמוד בדרישות הדיוק המוגדרות על ידי הלקוח. אנו מקפידים על תהליכי עבודה מדויקים, זאת משום שיכולת ההרכבה של החלקים אחד על גבי השני, תלויה בעיבוד שבבי מדויק ואיכותי.

במחלקת העיבוד השבבי של החברה ישנן שלוש כרסומות קונבנציונליות ומחרטה, ובמחלקת ה-CNC קיימות שלוש כרסומות, מכונת ארבעה צירים ומחרטת CNC. הייחוד של ארק אוטומציה ביחס למפעלי עיבוד שבבי אחרים, הוא שתהליך העיבוד השבבי הוא מהיר יחסית. בעוד שבמפעלים אחרים נדרש זמן המתנה של שבועות וחודשים עד לייצור החלקים, אנו מספקים פתרון מהיר ומיידי. בנוסף לכך, בשל הניסיון הרב שלנו בתכנון ובניית מכונה לעיבוד שבבי, אנחנו יודעים לייצר חלקים למכונות אשר מצריכים עיבוד שבבי מינימלי. כך, תהליך העיבוד השבבי יהיה קל יותר, ואנחנו מסייעים לחברות ומפעלים לחסוך עלויות וזמן עבודה רב.

 

צרו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

    נגישות